Hackney + Christian

 
Hackney Flea Market
Abney Park Cemetery
18th of April 2015
 
 
 
 "Josefin are you working on sunday?" Japp det gjorde jag men på lördagen började vi båda klockan ett så varför inte hänga innan jobbet!!!!? Mötte Christian vid Dalston Junktion och han tog med mig till Hackney Flea Market. Det bestod av uppstoppade djur, överpris på vintagekläder och typ kastruller så vi Rynkade På Näsan och gick tvärs över gatan till Abney Park Cemetery.
 
 
Abney Park Cemetery är en kyrkogård från (googlepaus) 1840 och enligt wiki har 196,843 begravningar ägt rum här. Stigarna är många och små och alla stenstatyer saknar huvud, och jag KAN INTE sluta fantisera ihop olika historier om hur det gick till. 1) Hjärtekrossad tonårspojke som snor ett basebollsträ, klättrar över grindarna mitt i natten och krossar stenängel efter stenängel för att demostrera smärtan i sitt unga och missförstådda hjärta för att sedan svära att aldrig aldrig älska någon igen. 2) Valfri sekt som offrat huvudena i valfri ritual för att framkalla valfri demon. 3) Spökena spelar fotboll med dem??
 
 
Vi gick och disskuterade människans besatthet av döden, döden i sig, spöken, liv efter döden och döden igen innan vi insåg att shit det här är ganska deppigt och shit vi börjar ju snart.
 
 
Precis utanför stod en man och sålde böcker, så vi stannade till och Christian köpte lite poesi och sedan satte vi oss på bussen för att komma försent till jobbet. Men vi alla vet ju att poesi > betala hyra.
 
xx
 
 

Ord och mellanrum



ditt namn
Minns mig

din mail

och din blogg

Hej

Trackback
RSS 2.0